VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dissabte, 7 de març del 2009

DE MOMENT SEGUEIXO VEIENT TV3

Sense massa entusiasme, però, en el TN migdia de TV3 d’avui dia 7 de març, han donat la noticia (no crec que hagin estat més de 40 o 50 segons) de la manifestació de més de 10.000 catalans i catalanes, que ha tingut lloc enfront del Parlament Europeu exigint un referèndum per a la autodeterminació i independència de Catalunya.

 

En un article en aquest mateix mitjà, vaig assegurar que si TV3 no donava aquesta noticia, trauria aquest canal de televisió del meu sintonitzador de canals de televisió.

 

Com que han complert amb el seu deure, que és informar de tot allò que tingui a veure amb Catalunya que per això és la Televisió Nacional de Catalunya, jo no compliré amb el que vaig escriure de deixar de sintonitzar-la i, de moment, si no em fan emprenyar amb alguna altra cosa, seguiré sent addicte a TV3.

 

Van camí, però, de guanyar-se el menyspreu de l’audiència catalana, perquè la TV3 d’avui en dia ja no s’assembla de res amb la dels primers dies eufòrics de la posada en marxa, aquell gloriós 10 de setembre del 1983.

 

Fallen en moltes coses, i una d’elles, molt important, és la llengua. Admeten, cada vegada amb més assiduïtat, anuncis amb llengua castellana. (Per no parlar d’algun anunci en anglès!). Estic molt d’acord que qui paga mana i que la pela és la pela. Però això, senyores i senyors, és Televisió de Catalunya i, si no vaig errat, els estatuts de la Televisió Catalana diuen que tota la programació ha de ser en català. I els anuncis també els consideren programació encara que no es reflecteixin en els horaris d’emissió de la cadena.

 

Un altre de les coses que no m’han passat per alt, és que abans, quan hi havia un debat amb assistència de persones de parla no catalana incloses les de parla castellana, a aquestes persones se’ls subministrava un auricular per el qual escoltaven la traducció a la seva llengua del que deia la conductora o el conductor del debat o tertúlia, que sempre parlava en català.

D’un temps ençà, però, si algun membre de la tertúlia o el debat és de parla castellana, la conductora o el conductor del programa, automàticament, es dirigeix a ella o a ell en la seva llengua, o sigui en castellà. Si li subministren un auricular a una persona de parla anglesa, alemanya, italiana, francesa o russa o parli la llengua que parli, a la persona castellana, si no entén el català, doncs que també se li proporcioni un auricular per a la seva corresponent traducció, i que la conductora o conductor del programa segueixi parlant en català que per això estem a Catalunya i estem sintonitzant la Televisió Nacional de Catalunya.

 

Senyores i senyors de TV3, tinguin present el que aquí he exposat perquè és el pensar de moltes ciutadanes i molts ciutadans d’aquest estimat país nostre anomenat Catalunya, perquè, sense adonar-se’n, es podrien quedar sense audiència.

 

1 comentari:

Josep ha dit...

Vicenç

Cada vegada em queda mes clar, que l'enfoc del treball "Polític" que desenvolupen dels nostres "mandataris"...., no es el que jo crec que es te d'aplicar als termes de la seva competència, amb molt poques excepcions.

Salut...!!!!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.