VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimarts, 5 d’agost del 2008

BARRILS DE PETROLI A 100 $?

Pot ser que jo vagi amb el fanal apagat i no sàpiga ben bé el què em dic, però em sembla que el que ve a continuació no ho he somiat, i jo diria que he sentit dir per una emissora de ràdio que el president de Veneçuela, el senyor Hugo Chávez, li va dir a sa majestat el Rei d’Espanya que li vendria petroli a 100$ el barril. Molt pel dessota del preu desorbitat que s’està pagant avui en dia. Pot ser possible aquesta notícia? Algú de vostès que em llegeix han escoltat quelcom semblant?
Si això fos veritat, jo em pregunto una cosa: aquest abaratiment del cru farà que quan passem per les benzineres ens venguin la gasolina i el gasoil més barat?
O tot i aconseguir-lo més barat en origen, nosaltres seguirem pagant-lo tant o més car que actualment?
A mi particularment em sembla que ens seguiran aixecant la camisa com fins ara. I que per molt barat que el Govern espanyol compri el petroli a Veneçuela, els quatre de sempre són els qui hi faran el gran negoci. Nosaltres, com sempre, a pagar i a callar.
No hi ha una competència sobre carburants al Govern espanyol, que se’ns pugui transferir a Catalunya, i nosaltres ja ens preocuparem de comprar el petroli al millor preu, ja sigui a Veneçuela o a qualsevol dels emirats àrabs?
I per quan el cotxe elèctric o d’energia eòlica, o d’hidrogen?
He rebut una presentació (allò que alguns encara estan emparrats en nomenar PowerPoint, ves quins pebrots!), en el qual s’explica que tres o quatre reconegudes marques d’automòbils van fabricar uns potents cotxes que funcionaven amb energia elèctrica, eòlica o amb hidrogen, y que al cap de quatre dies es varen veure obligats (s’imaginen vostès per qui?) a recollir-los tots i estavellar-los com a ferro vell.
Sembla ser que hi ha una colla (tampoc no tants) de persones que són qui mouen el món i tenen el poder econòmic, que els interessa, i molt, que es segueixin venen cotxes moguts pel petroli i que les ciutats segueixin estan contaminades cada dia més.
Mentre hi hagi petroli; mentre ragi la mamella perquè els de sempre puguin anar xumant i engreixant les seves arques amb bitllets de banc dels grossos, les energies renovables no hi tenen pas res a fer, per molt que ens n’expliquin les seves excel·lències.

2 comentaris:

Josep ha dit...

Vicenç

Del que digui l'Hugo Chavez t'en pots creure alguna mica....??

Vicenç Marquès i Sanmiquel ha dit...

...Molt poca cosa. Però es dóna el cas que aquesta poca cosa,(llegeixis petroli) ara com ara, mou el món! I si va dir que en el seu país es venia per a consum intern la gasolina a 0,065 € el litre i que podria vendre el barril de petroli a 100 € la unitat, jo faig tots els esforços que calguin per creure-m'ho.

Salut!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.