VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dijous, 24 de juliol del 2008

CRISI?

CRISI?

Crisi? De quin tipus de crisi s’està parlant?
El passat diumenge dia 20, perquè anava sol, vaig poder dinar en un restaurant de Montblanc (poble Cap, de la Comarca de la Conca de Barberà). Estava ple de gom a gom i amb gent esperant que es buidessin taules per poder dinar.
Vaig sortir de Montblanc a dos quarts de sis de la tarda (amb el meu cotxe), amb la sana intenció d’arribar abans d’un quart de vuit (per allò de buscar lloc per a seure) del vespre a Canyelles (El Garraf), per assistir al concert (8 del vespre) d’una reconeguda orquestra de l’Empordà. No va ser possible. Per què? Doncs perquè totes les carreteres secundàries que vaig haver de passar així com les nacionals catalanes que ara es denominen C-... i l’autopista AP-7 anaven plenes de cotxes que en prou feines avançaven un metre cada cinc minuts! A les 9 i 10 minuts vaig aconseguir passar pel poble de Canyelles. Vaig passar de llarg. No pagava la pena que m’hi aturés. El concert ja s’havia acabat!
Vaig tardar gairebé tres hores i quart per a fer un recorregut de setanta cinc/vuitanta quilòmetres, que es podien haver fet, al meu pas, amb una hora o com a molt amb una hora i quart. Vaig pensar, que en aquells moments de tant i espès trànsit, hi deuria haver més gent a les carreteres que no pas a casa seva.
Tota aquesta gent, o si més no tota una bona part, van dinar fora de casa i possiblement en un restaurant. Jo també.
Però es dona el cas que, al menys jo, com que no sóc amant de sortir en les èpoques de la tardor i l’hivern perquè m’espanta el gel, la neu o el fang que em pugui trobar per camins i carreteres i els dies són molt curts, m’estic a casa i estalvio alguns diners que després em serveixen, a la primavera i a l’estiu, per sortir i poder fer alguns dispendis extra. Però molta gent de la que surt els cap de setmana de la primavera i l’estiu per anar a la platja, també surt els cap de setmana de la tardor i l’hivern per anar caçar bolets i a esquiar. Com s’ho fan amb els diners per tenir-ne tants per gairebé tots els caps de setmana de l’any?
On és la crisi?

1 comentari:

Josep ha dit...

Vicenç

T'he trames un escrit

Salut..!!!!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.