A mi em fa l’efecte que els camioners, a hores d’ara, encara no se n’han adonat de la força que poden desenvolupar, per tal de que siguin escoltades les seves peticions.
Ni tan sols se n’han adonat, alguns, de que no cal treure els camions a les carreteres per barrar el pas a altres camions que sí que volen circular, però rebentant preus de contracte de càrrega.
La demostrable força que tenen i poden fer els camioners, és la força de poder paralitzar el país en un tres i no res.
I no cal que treguin els camions a la carretera, perquè sense moure’s de casa ja pressionarien al Govern.
Per què malgastar combustible si tan car diuen que és, traient els camions del garatge? No bellugant-se gens, faran tant o més pressió que movent-se. A més, quedant-se a casa, no seran molestats pels agressius piquets informatius que, més que informatius, són executants de la violència més desenfrenada.
Sense camions i furgonetes de repartiment de tot tipus de mercaderies, no pot funcionar un país.
Així doncs, si volen forçar les negociacions al seu favor, als camioners i xofers de furgonetes de repartiment més els hi valdria que es quedessin a casa. A veure qui és el guapo que té benzos per treure’ls del llit i obligar-los a posar els camions en marxa, traient-los a la força de casa seva! No és pas ben bé el mateix, si ja estan a la carretera, quan el Govern els hi envia la Força Pública, diuen que per a protegir-los, quan en realitat el que fa el Govern és solapadament obligar-los a repartir les mercaderies, a fi i efecte de que tothom estigui del tot abastat i no s’estengui el pànic per manca d’aliments o articles bàsics d’us quotidià.
Després caldria veure com reaccionaria el Govern davant de la negativa dels camioners a treure els camions de llurs garatges. No crec que tinguessin la pensada, els del Govern, de repartir ells les mercaderies, primer amb llargs trens compostos d’infinitat de vagons de càrrega, i després amb camions de les Forces Armades, per repartir-ho tot per les diferents ciutats i pobles. Encara que no fóra res d’estrany, a la vista de com s’ha comportat l’Executiu al enviar les Forces de Seguretat a apallissar als camioners i piquets que els hi feien nosa a les carreteres.
Una cosa sembla molt clara, o al menys a mi m’ho sembla; el Govern no vol donar el braç a tòrcer abaixant els combustibles per a camioners, ni tampoc per als pescadors i agricultors, perquè després es veuria obligat a fer-ho per a tothom en general. I això els hi repercutiria en negatius beneficis a les seves butxaques, no podent-se donar la gran vida que es donen ara a costa de tots els qui tenim un vehicle a motor de gasolina o de gasoil. Vet aquí el que passa! O em sembla a mi que passa! Gairebé totes i tots sabem que un 80% del que paguem pel combustible són impostos! Doncs que eliminin aquests impostos que amb els que paguem per altres conceptes ja n’haurien de tenir ben bé prou. I sinó que s’abaixin els sous els polítics!
De tota manera, és obvi que hi ha saturació de camions i furgonetes de repartiment. Si la quantitat de vehicles de transport fos més racionalitzada, potser no hi hauria tants problemes i hi hauria feina per a tots a preus que si podrien guanyar decorosament la vida. Cosa que ara no passa, perquè, al haver-hi tants transportistes, els contractants de viatges per moure mercaderies d’un punt a l’altre ofereixen preus de riure. I tal com deia el títol d’aquell famós concurs radiofònic dels anys 50 o 60: «lo tomas o lo dejas», passa el que està passant.
Menys camioners doncs i menys camions a la carretera, i tots hi sortiríem guanyant. Els camioners guanyant-se un bon sou, i la resta d’automobilistes podent circular per unes carreteres sense tant trànsit de camions, guanyant també amb seguretat viària i mediambiental.
2 comentaris:
Vicenç
OK a menys camioners.
OK a no fer transport per a protestar.
Pel que fa als impostos que hi han en els carburants crec que millor no tocar-los, pensa que el que no cobrin d'una manera ho faran cercant una nova fórmula i millor que ens quedem amb la que coneixem ja que el que és segur és que la despesa no la disminuiran....
Crec que si ho fessin be els que manen, el "TREN" hi hauria de tenir molt a dir.....
(Ho han planificat...?? segur que no)
Salut...!!!!
En bona part no els interessa massa el tema de portar mercaderies amb tren, perquè, òbviament, amb tren surt molt més barat que en camió i no tindrien tants beneficis. Però ja et pots ben creure que transportar la major part de les mercaderies amb tren, fóra la cosa més encertada del món.
Salut!
Publica un comentari a l'entrada