VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

divendres, 24 de juliol del 2009

ENXAMPAR PIRÒMANS

Segur que m’agafaria la policia,perquè en aquest país la policia deté als qui tenen raó tal com diu l’adagi:«qui té raó, va a la presó».

Però a Déu poso per testimoni, que si passejant-me per un bosc enxampo a un fill de puta piròman a punt de calar foc al bosc, el mato allà mateix! Hòstia! Ara només mancaria que un piròman aparegués mort, per encolomar-me’l a mi!

Que em facin el judici que vulguin. Picaran en ferro fred perquè no penso obrir la boca per respondre a les preguntes d’advocats, fiscals i jutges. Davant de tots em quedaré palplantat i mut, i que em condemnin als anys que vulguin. Aniré per un llarg temps a presidi, però jo hauré tingut la satisfacció de fotre un fill de puta piròman a la tomba. Un de menys!

Diuen les últimes noticies, que el foc de Els Ports pels voltants d’Horta de Sant Joan no ha estat provocat,que ha estat un llamp. Vostès s’ho creuen? Ha estat un llamp i ha tardat 4 o 5 dies en prendre virulència? Què ha estat, un llamp d’efectes retardats com alguns focs d’artifici que peten al cap d’una estona d’haver-los llançat? Que ens prenen per ximples? El que potser passa és que el fill de puta que hi ha calat foc i que és el veritable culpable de la mort de cinc valents i herois bombers, deu ser algú molt conegut i molt amic de les autoritats incompetents, i és potser per això que no poden o no volen incriminar-lo. És per allò de: « no em fotis ni em toquis els collons, que te’ls tocaré jo a tu i encara hi sortiràs perden i t’hi jugues la poltrona. Total, se m’ha escapat el foc al cremar uns matolls sense importància, però que no li agradaven a la meva dona... Ho sento, noi».

Ja sé que no és aquesta la meva feina. Però si no la fa qui l’hauria de fer, qui l’ha de fer?

Què se’n sap dels piròmans que al llarg de la Història han calat foc a un bosc, mansió, casa, o industria?

Per quant de temps els han condemnat? Segur que molts ja fa temps que tornen a ser al carrer, i amb un llumí a la mà per tornar a fotre foc on calgui o on millor paguin.

Sí, perquè s’ha sentit a dir, que alguns piròmans no ho són per vocació: ho són per devoció: per devoció als diners que un altre fill de puta els hi paga per fotre foc a determinats llocs, on després s’hi podrà comprar la fusta a baix preu o s’hi podran edificar complexos urbanístics amb els seus corresponents camps de golf i una piscina per a cada part del cos d’una persona.

Maleïts sigueu tots els piròmans que al món sou, fins i tot els que encara heu de néixer! Tant de bo la Justícia actuï amb fermesa i, si us enxampa, us condemni a cadena perpètua ja que, per desgràcia, no us pot condemnar a mort. Vosaltres podeu matar impunement tots els bombers que us sembli i ferir-ne uns quants més quan caleu foc a un lloc, sigui un bosc o un edifici, i en canvi a vosaltres,oficialment i judicialment, no s’us pot matar. Que incongruent que és la vida! Mentre tant cinc famílies o més, ho estan passant molt malament per culpa vostra. Allà on sigueu en aquests moments; PODRIU-VOS-HI!!!


Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.