VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimarts, 27 de gener del 2009

EN CATALÀ, NI UNA MOSTRA!

A pesar del fred, del 16 al 26 de gener d’enguany he viatjat amb l’IMSERSO per uns quants indrets de Castella i Lleó, visitant, com no podia ser d’una altra manera, Burgos. Tot un dia ens hi varem passar en aquella capital de província.

Després de visitar tot el que era visitable, entre tot el matí i un parell d’hores a la tarda, ens van deixar anar per les nostres, dues hores a la tarda.

Vaig fer un parell de coses pendents que havia de fer, entre elles connectar-me a Internet per veure quants correus tenia (126!), però el que més m’urgia era tornar al davant d’una llibreria que havia vist al matí, la qual només estava especialitzada en llibres de viatges i mapes de tota mena.

M’hi vaig passar al davant de l’aparador un quart d’hora (no era massa gran). El vaig repassar parsimoniosament de dalt a baix; de baix a dalt; d’esquerra a dreta, de dreta a esquerra: RES! En tot l’aparador no hi havia ni un sol full ni cap mapa, que fes referència a Catalunya! El que més s’hi acostava era un llibre que parlava de les excel·lències turístiques de l’Aragó. De Catalunya o en català, ni una mostra; RES!

L’emprenyada que vaig tenir era més gran que la catedral de Burgos. I no em vaig poder aguantar d’expressar-ho amb veu alta al mig del carrer i davant de l’aparador.

En aquelles que va passar un company del viatge que estàvem fent i, al veure’m tan emprenyat va preguntar-me què em passava. Li ho vaig explicar i li vaig fer saber que em venien ganes d’entrar a la llibreria i dir-los-hi el nom del porc. Amb molt de seny, em va fer veure que no pagava la pena buscar raons i que potser encara en podia sortir mal parat de l’escomesa. Li vaig fer cas. Però l’emprenyada encara em dura ara!

Què passa, que en una ciutat com Burgos, de 177.000 habitants, no hi ha ningú que tingui ganes de viatjar a Catalunya? No m’ho crec! El que deu passar en aquella llibreria, que per més informació i per si algú hi vol anar a cantar-li les quaranta està situada al costat mateix de «El Arco de Santa Maria», és que qui la regeix deu ser un fatxa ultradretà que no en vol saber res de Catalunya. En canvi, a casa nostra, a totes les llibreries i quioscs, estiguin o no especialitzades en llibres i mapes de viatges, es pot trobar tota la informació ben detallada de tots els racons i raconets de Burgos i la seva província. No és just!

A banda de tot el que he escrit, tot el que varem visitar ens va agradar molt i la part gastronòmica va fer honor al lloc on érem. No vaig poder dir el mateix en el viatge cultural a Navarra de l’any passat, on quatre àpats que varem fer fora de l’hotel semblava més aviat calderada per les gallines que menjar per a persones.

Com que s’ha d’estar a les verdes i a les madures, un reconeixement a les excel·lències d’aquest viatge per terres de Castella i Lleó.  

  


Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.