VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimecres, 5 de novembre del 2008

ANTENES ALS TÚNELS



Donada l’orografia de Catalunya i d’Espanya, amb tantes muntanyes i tants túnels, crec que seria convenient col·locar algun sistema pràctic, efectiu, i econòmic d’antenes dintre els túnels, tan als de les carreteres, autovies i autopistes, com als de ferrocarril, per tal de no perdre per un instant la recepció de les emissores de ràdio, que bo i conduint un cotxe o un camió o viatjant en autocar i tren es van escoltant, així com poder seguir mantenint una conversa telefònica, via mòbil, per molts túnels que es passessin.

Fa molta ràbia que, per exemple viatjant amb tren, quan aquest penetra a les negres i llargues entranyes d’un túnel, si s’està parlant per telèfon mòbil es perdi momentàniament la comunicació, per allò d’aquella frase que s’ha posat tant de moda de «m’he quedat sense cobertura» o «no tinc cobertura». Si la conversa és banal no fa emprenyar tant com si és una conversa en la que un s’hi juga el panís.

Cada vegada hi ha més túnels i més llargs i, tot i tenir en compte i respectant l’opinió  dels seus detractors, s’ha comprovat que cada dia són més necessaris per poder assolir un ràpid desplaçament tant amb tren com per carretera.

Però també cada vegada hi ha més usuaris de telèfons mòbils, i gairebé es podria dir que l’automobilista, o qui viatja en autocar i tren, va gairebé sempre escoltant la ràdio.

4 comentaris:

Josep ha dit...

Vicenç

Tens tota la raó, n'estic tip d'anar a Barcelona amb tren, pel matí, tot escoltant alguna tertúlia de les que fan per la radio i normalment et quedes penjat en lo mes interessant, per culpa dels túnels al entrar a Barcelona.

Salut..!!!!

Jaume C. i B. ha dit...

Els móbils no es tallen almenys als FGC. La ràdio és diferent. En carretera crec que les de la Generalitat si que es poden escoltar als túnels de les autopistes, però no tothom escolta Catalunya Informació.

pallaferro ha dit...

Home, és que posar repetidors de senyal, de totes les senyals (telèfons mòbils de cada companyia i de ràdio -Fm i AM- ) no és econòmic...

Els de les companyies de mòbils, com els interessa seguir guanyant diners, ja s'espabilen per demanar de posar repetidors en túnels on la quantitat de gent que hi passa els surti rentable. Els deles ràdios, es fa una mica més difícil...

És que tot es reduieix a "peles" o a "euros", és clar !

Salut!

PD. La foto del tren dins del túnel, una mica arriscada de fer, oi? jejeje

Vicenç Marquès i Sanmiquel ha dit...

Ei Pallaferro, que la foto del tren dins el túnel no l'he fet jo! La vaig baixar d'una pàgina web d'imatges de trens a dins d'un túnel i vaig pinçar aquesta.
A mi m'agraden molt els trens i tot el món ferroviari i he fet un munt de fotos a trens i estacions, però mai em ficaria a dins d'un túnel esperant que em vingués de cara una locomotora o un tren! Déu nos en guard!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.