VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

diumenge, 17 d’agost del 2008

ELS HI HAURIA DE CAURE LA CARA DE VERGONYA ALS DE «FOMENTO»!!!

Per si no ho saben, sóc un gran enamorat del ferrocarril pràcticament en totes les seves vessants. Bé totes no perquè per exemple a casa no tinc maquetes de trens en miniatura com per exemple havia tingut quan jo era nano.Però vull dir amb això, que tot el que envolta el món del ferrocarril m'interessa moltíssim.
També vull que sàpiguen, (no em fa cap vergonya dir-ho), que sóc subscriptor d'una revista que es diu VÍA LIBRE que potser algú de vostès ja coneix, i que està editada per la «Fundación de los Ferrocarriles Españoles», amb seu a Madrid.Es pot dir que estic bastant al dia amb temes ferroviaris, però, o jo no m'ho he mirat bé, o als de la revista no els dóna la gana de parlar-ne, el cas és que aquest trist tema de l'estació o estacions de Figueres jo no recordo haver-lo vist reflectit en cap exemplar de VÍA LIBRE. I em sap molt greu. Molt!He anat només dues vegades a Figueres amb tren, i representaria que, vivint com visc a Sabadell, m’haurien d’importar tres cogombres els problemes que puguin tenir els alt empordanesos amb aquest tema del tren. Però no. No em dóna la gana de amagar el cap sota l'ala i ja us ho fareu. Estimo massa l’Empordà i totes les comarques gironines perquè la cosa no m’hagi de preocupar.En aquests desesperants moments, permetin-me que em senti tan empordanès com totes les empordaneses i tots els empordanesos que estan patint l’angoixant tema del tren i la ubicació de la o les estacions. I si no visqués tan lluny, podrien comptar amb mi per encapçalar qualsevol manifestació per reclamar plegats tot el que vostès reclamen!
És vergonyós el que està passant, no solament a Figueres, sinó a gairebé tot Catalunya amb el tema dels trens. Tant si són de rodalies, com de mitja distància o de llarg recorregut.Dies enrere vaig estar per terres castellanes. Vaig molt sovint, a un per a mi encantador poble de la província de Segòvia que es diu Carbonero el Mayor. Aquest poble no té tren. Però vaig agafar un autobús que em va portar fins a Valladolid, i allà vaig agafar el que ells en diuen AVE fins a Madrid. De tornada vaig baixar a Segòvia, perquè m'anava més bé per arribar-me fins a Carbonero. Vaig agafar una emprenyada de tres parells de pebrots! Sí, perquè me'n vaig adonar que allà no s'estan de res a l'hora d'abocar el sac en infraestructures ferroviàries.
Al cap de dos dies, vaig fer un viatge des de Segòvia a Madrid amb un autobús que hi va directe. Una altra emprenyada! Més gran encara que la del primer dia! Per què? Doncs perquè l'autobús em va deixar en un intercanviador, el de Principe Pío, on ja n'hi ha per engegar a dida a tots els responsables de Fomento amb la maliciosa i malèfica «Maleni» al capdavant!
Només amb la meitat dels nostres diners que s'hi van gastar en aquest intercanviador on hi conflueixen Metros, busos de tota mena i RENFE Cercanias Madrid, n'hi hauria ven bé prou per soterrar l'estació de Figueres i fer que hi passessin les dues amplades de via; la del TAV i la convencional.
Pels qui no hi entenen massa de trens, dir-los-hi que la via d’ample normal és la que deixa passar ( fins no sabem quan) el tren nocturn «Estrella Costa Brava», Catalunya Exprés i tots els que no són d’alta velocitat. Així com tots els trens de mercaderies que van i venen cap i de França.Això és, el que més o menys volia dir y en el qual hi estic totalment d'acord: el tren ha de seguir aturant-se a Figueres; soterrat; i amb les dues amplades de vies.De passada, si a Fomento li donés la gana, també es podria preocupar per posar al dia l'Estació Internacional de Portbou, que sembla que no li han rentat la cara des del final de la Segona Guerra Mundial!Totes i tots els de l'Alt Empordà i totes i tots els que viuen a les comarques gironines, no defalleixin ni un moment en aquest delicat assumpte del tren i les estacions en la seva capital de comarca: Figueres. Facin les manifestacions que calguin com van fer moltes i molts per l’assumpte de la MAT. Vostès han d’aconseguir el que els qui ens manen no ho aconsegueixen perquè no els dóna la real gana. I m’estic referint a molts politics nostrats. Perquè el que s’ha volgut fer i s’ha fet i s’està fent a Madrid o València en infraestructures ferroviàries, no s’ho han pas rumiat gaire: ho han fet i prou!
Que algú de vostès es digni fer un tomb per Madrid agafant Metro, autobusos i rodalies de RENFE, i veurà que no menteixo.
Ah! I més barat que aquí! Tant el Metro com el bus valen 0,30 cèntims menys que a Barcelona! O sigui 1 €! No sé quan costa el bus a Girona capital, però sí sé el què costa a Sabadell: 1,25 €!

1 comentari:

Josep ha dit...

Vicenç
Dius que a Madrid i a València no ho han rumiat gaire lo de fer les obres del tren.....
Jo crec que si que ho han rumiat i molt....
Algun dia algú ben informat escriurà quelcom, llibre o article, i s'en fará la llum....pel que fa a criteris, prioritats, estratègies, financiació i altres temes que han estat la clau que s'hagi desenvolupat com s'ha fet...
Salut...!!!!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.