VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dilluns, 31 de març del 2008

QUÈ LI ESTÀ PASSANT AL BARÇA?

Vagi per davant que no sóc una persona afeccionada al futbol. He vist alguns partits clau en la història d’aquest esport de masses, però sense massa passió.

Però a l’equip que sempre he seguit en les seves victòries i derrotes, alegries i desenganys, ha estat el «Barça». Però no pel seu bo o dolent joc, que ja dic que el joc del futbol en sí tan se me’n dóna.

Le seguit pel què ha representat, representa i esperem que segueixi representant, per Catalunya.

Per això em dol el mal moment que està passant aquest Club i Equip de Futbol. Per la nefasta imatge que està donant als socis en particular, i a l’afició mundial en general, que venera aquest Club.

Que els socis i afeccionats em perdonin pel que escric a continuació, però és el que jo penso i opino.

Crec amb molta convicció, que a «Can Barça» hi convé una remodelació general i integral. Començant per la directiva, o alguns membres de la directiva, i acabant amb l’entrenador i bastants jugadors, que ja no porten dins l’ànima el club que els paga, ni senten els colors d’una entitat esportiva que, malgrat tot, segueix essent més que un club.

Alguns jugadors, pel que he escoltat, i m’agradaria que fos mentida, fan ben bé el que els dóna la real gana, malmetent el seu cos, castigant-lo, i fent-lo anar a dormir tard, després de sotmetre’l a una i mil disbauxes de no sé quins inconfessables vicis. Així no pot anar mai bé un equip.

Però, també pel que he escoltat i també m’agradaria que fos mentida, qui ha de o hauria de sancionar aquests eixelebrats i inconscients i incompetents jugadors, no acompleix la seva obligació. Pel que sembla i diuen, els hi ho permet gairebé tot, i després passa el que passa.

De totes i tots és sabut que el Futbol Club Barcelona té molts socis, i milions de simpatitzants a tot el Món.

Tota aquesta gent avui en dia, ara com ara, està molt disgustada amb tot el que està passant a «Can Barça». I no fóra gens estrany que algú comencés a pensar en estripar el carnet. Ja he dit que el futbol no és el meu fort, però si m’agradés, i a sobre fos soci del FC Barcelona, ja faria dies que me n’hauria esborrat estripant-ne el carnet i llençant-lo al foc!

És vergonyós el que està passant! Si això continua així, el «Barça» no es podrà aixecar campió de la Lliga de Futbol, ni campió de la copa d’Europa. I el que és encara més vergonyós i trist, és la trista imatge que està donant a tot el Món. Ha estat molts anys un punt de referència i un club model on molts s’hi ha emmirallat. Però si no es produeix algun fet miraculós en forma de posar tota la carn a la graella l’equip i la directiva, del «Barça» que em conegut fins a l’any 2007 no se’n sentirà a parlar mai més. I això doldrà a molta gent, inclòs jo que, repeteixo, no m’agrada el futbol.

1 comentari:

Josep ha dit...

Gustau
El Barça es SOLAMENT un equip de futbol...solament això.
Al meu entendre si Catalunya es te de conèixer, entendre i valorar pel que fa un equip de futbol, anem molt malament....molt.

Salut..!!!!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.