VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

diumenge, 19 de desembre del 2010

NO TENEN VERGONYA!!!

Tant el Govern central com el de la Generalitat, globalment parlant, així com el Ministerio de Fomento, ADIF, RENFE i la Conselleria de transports de la Generalitat (entenguis el defenestrat Tripartit) en particular, no tenen vergonya ni l'han coneguda mai.
El dia 18 de desembre, es va inaugurar oficialment el nou traçat del TGV Madrid-València-Madrid, amb tota pompa i circumstància i l'endemà es va inaugurar el servei de passatgers d'aquesta mateixa nova línia.
En el viatge inaugural oficial, tothom hi era. I en els 95 minuts que va durar el viatge, tots els caps grossos de la política van compartir viatge tan amigablement, com si mai s'haguessin tirat els plats pel cap. Vergonyós.
El dia 19, es va inaugurar el trajecte Figueres-París. Quants galifardeus manaires hi van assistir a la inauguració? Va passar sense pena ni glòria.
I una de les coses més lamentables del viatge inaugural Figueres-París, i que continuarà igual durant molt de temps, va ser que els trens per cobrir aquest trajecte internacional Catalunya-França, es va fer, i es farà, amb trens TGV de la SNCF (Societat Nacional dels Camins de Ferro Francesos).
Com és que a aquesta inauguració no se li ha donat el ressò que es mereix?
Com és que per inaugurar aquest trajecte català-francès s'ha hagut de cobrir amb material rodant de la SNCF?
L'Estat espanyol no podia enviar a Catalunya uns quants combois dels molts que ja estan circulant pel Principat que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid?
Com és que el Govern central, amb la conxorxa dels enemics de Catalunya, encara no ha posat fil a l'agulla per potenciar el Corredor Mediterrani o les connexions ferroviàries transversals a tots els territoris, i només es preocupa de la connexió radial?
La inauguració de la línia d'alta velocitat València-Madrid, farà molt mal a Catalunya. Sí, perquè ara, a Madrid tindran el mar molt més a prop que si haguessin d'anar a Barcelona. I això pot comportar que els grans creuers que ara surten del port de Barcelona, acabin salpant del port valencià. Fins i tot, aquest nou tren traurà molt turisme a Catalunya, que ja rebia pocs turistes de l'àrea d'influència de Madrid i molta part de les dues castelles.
Oh, que bé! Ja tenim TGV Catalunya-França! Hem podem tirar un bon tros a l'olla! Sí, i als soferts viatgers que s'han de llevar cada dia a les tantes del matí per anar a treballar o estudiar, i tornar tard a casa, i ho han de fer, quan poden o quan ADIF i la RENFE volen, amb els trens convencionals, què? Els hi dóna molta alegria aquesta inauguració, quan fa anys que el tren convencional Portbou-Girona-Barcelona els hi està fent la guitza un dia sí i un altre també?
Fins quan a de durar aquesta disbauxa malgastadora en projectes ferroviaris que només beneficien a quatre dropos folrats de diners que obliden sistemàticament a les persones que veritablement necessiten el tren gairebé com l'aire que respiren?
Per quan la inauguració oficial de tot el traçat d'alta velocitat Barcelona-París? Quan els primats parlin, amb perdó dels primats?

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.