VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimecres, 3 de juny del 2009

BITLLET D'AUTOBÚS A BON PREU

Encara no estic guarit del tot i el braç dret em segueix produint dolor. Però prenent unes píndoles que em va receptar el metge de capçalera mentre resto a l’espera d’una ecografia i possible guariment amb una bona dosis de recuperació, em puc atrevir a escriure vigilant no fer massa força. Ja fa massa dies que no estic en contacte amb vostès i ja no em puc aguantar més. El cuquet de l’escriptura es vol expressar.

 

Tot i el braç dolorós, he anat a passar quinze dies a Gandia (capital de La Safor, País Valencià), a través de l’IMSERSO.

 

L’hotel està situat a un indret que en diuen Platja de Gandia. I per anar al centre de la vila, si no es té cotxe o no es vol caminar, hi ha un servei d’autobús bastant eficient. Com que és una companyia privada, el preu del bitllet és, de dilluns a divendres, de 1,25€. Dissabtes i diumenges i crec que també tots els festius, en fan pagar 1,35€. Particularment no ho trobo car perquè el recorregut és llarg i gairebé es podria considerar com un autobús interurbà.

 

Un cop que s’arriba al centre de Gandia o al que en diríem la Gandia antiga, si es vol, la ciutat disposa d’un acurat servei d’autobusos urbans d’última generació que recorren gairebé tota la ciutat. El més encisador però, és el preu del bitllet d’aquests autobusos urbans i amb l’escut de l’Ajuntament de Gandia: 0,85 cèntims d’euro! Això en una ciutat que només té 77.945 habitants!

Com és possible que un ajuntament amb una població tant minsa es pugui permetre el luxe d’oferir als seus ciutadans un preu tan raonable en el bitllet d’autobús? Els impostos que l’Ajuntament de Gandia recapta dels seus ciutadans no deuen ser pas de molta quantia. Però l’Ajuntament ha sabut trobar la manera d’abaratir el preu del bitllet d’autobús.

 

Com és que a Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida, Terrassa i Sabadell, amb molts més ciutadans pagant molts més impostos, s’han de pagar els bitllets d’autobús més cars que a la resta de ciutats i pobles d’altres CCAA? En la meva modesta opinió, crec que a casa nostra, a més recaptació d’impostos, més s’haurien d’abaratir els bitllets d’autobús, equiparant-los, com a mínim, als de Gandia.

 

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.