VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimecres, 11 de març del 2009

DUES CURIOSITATS TELEVISIVES

Com aquell qui diu sense voler i jugant una estona amb el comandament a distància del televisor de casa, he anat a espetegar a un canal de televisió el qual, crec, té com a màxim accionista a un conegut editor que, a la vegada, també és el màxim accionista, diuen, perquè jo no hi entenc gens, d’un club de futbol que la temporada que ve serà un club de segona divisió que tindrà un estadi nou de trinca de primera divisió acabat d’estrenar.

 

Doncs be. Fet aquest petit preàmbul, anem per la primera curiositat.

 

S’ha donat el cas que en el moment d’entrar en aquest canal de televisió que suposo que a aquestes alçades vostès ja hauran endevinat de quin es tracte, estaven en ple telediari del vespre. I m’he trobat amb unes magnífiques imatges exultants, de iots de totes mides i preus, motos d’aigua, motors fora borda i embarcacions de les anomenades «zodíac» de totes mides i colors, així com tot un reguitzell d’accessoris per a navegar pels mars i oceans del món.

Es tractava d’unes imatges d’un Saló Nàutic. Fins aquí res d’estrany. El que sí és estrany, és que aquest macro Saló Nàutic s’estigui celebrant... a Madrid!!!

No sabia que Madrid tingués port de mar! Des de quant el tenen? I que ha de ser gran a fe! Que doni per a muntar-hi un Saló Nàutic! Perquè suposo que el Riu Manzanares no dóna per a tant, oi?

El que sí sabia, gairebé des que vaig començar a estudiar geografia, que precisament Madrid i el seu entorn no era ciutat portuària marítima. Perquè portuària sol sí que ho és: tenen una cosa estranya que en diuen «Puerto Seco»! Recollons pandereta! I tan sec!

 

En fi. Anem per la segona curiositat.

 

Quan s’han cansat de dir bestieses i ximpleries del Saló Nàutic i d’altres coses que ara no venen al cas, han passat a l’apartat dels esports. S’estaven jugant en aquells moments quatre partits de futbol de la Lliga de Campions.

Doncs bé. El presentador-conductor de l’espai esportiu d’aquesta cadena de televisió que ja totes i tots sabem quina és, ha parlat llarg i estès només de tres partits. Del partit que s’estava jugant al Camp Nou entre el Barça i l’Olímpic de Lió, que en aquells moments ja guanyava el Barça per quatre gols a zero, (a la fi ha guanyat per 5 a 2) no s’ha dignat explicar-ne ni una coma de com anava el partit; res! Mut! Callat!

Possiblement i probablement, si el resultat hagués estat advers pel Barça, no classificant-se pels quarts de final, el locutor no hagués tingut cap inconvenient en recrear-s’hi i fins i tot riure-se’n de l’equip català, perquè els motius d’aquest mutis també totes i tots ens els sabem. O no?

5 comentaris:

Josep ha dit...

Vicenç

No et sorprenguis del que es una practica normal a alguns llocs de les espanyes... i molt especialment a l'espanya centre.

Salut...!!!!

David ha dit...

Un salo nàutic a Madrid? Què serà el següent? Ana Botella alcalde de Madrí? Esperanza Aguirre germaneta de la caritat? Aznar serè? Quina manera de fer el pallús!!

Referent a la segona anècdota... Ja sabem com són aquesta classe de gent... El Sanchez Libre és un rancorós envejós, envejós d'un equip tan gran com el Barça. Sap que mai arribaran a ser com ell, a tenir l'èxit i l' l'expectació que té l'equip blaugrana, i l'únic consol que els hi queda és intentar donar pel sac per allà on bonament poden (ara des de segona, però!).
Que se'n vagi a menjar els seus enllaunats Dani i deixi als experts jugar al futbol, home! QUE N'APRENGUIN!

David.
Salut!
PS: Vicenç, no t'agradaria pas tenir un disseny pel teu bloc una mica més... ergonòmic? =)

Vicenç Marquès i Sanmiquel ha dit...

Home David, és clar que sí que m'agradaria tenir un disseny diferent per al meu bloc! Però jo no sé com es fa. I si el que s'hauria de fer per canviar-lo m'ha de costar diners, ja m'està bé tal qual està! No sé si m'entens el que vull dir David!
És allò de "renovar-se o morir" potser? No. No ho crec que vagin per aquest cantó els trets.
Explica'm què em convé, com es fa, i com pot quedar, i ja et dic, sense desemborsar ni un euro, i ja et diré el què.
Moltes mercès pel suggeriment David.

Salutacions!

PS: i aquest gat tan preciós de la foto qui és: tu reencarnat? Recollons pandereta! Tan lleig ets que no vols sortir als papers?

David ha dit...

Ep!
Doncs és molt fàcil canviar el disseny del teu bloc, és tan fàcil com econòmic, fixa't el què et dic, i si tenim en compte que no val ni un euro fer-ho, doncs encara millor!!
No moriràs si no canvies el disseny del teu bloc -però sincerament i amb tots els meus respectes- és una mica xaró el que ara mateix tens i convé un rentat de cara per aquest bloc tan "dixaraxeru".

Bé, potser m'he passat una mica dient que era molt fàcil, potser és una mica complicat, però si tens uns coneixements bàsics en informàtica ho sabràs fer perfectament (sinó també em pots demanar ajuda).
Bé, primer has d'anar a aquesta web
Allà veuràs que hi ha un bon número de plantilles per web, hi ha 70 pàgines per triar i remenar. Una vegada en vegis una que t'agrada, cliques sobre de la foto i veuràs que, llavors, et sortirà una opció que diu: Download (en català, descarregar). Has de clicar allí i descarregar-te l'arxiu. Una vegada descarregat, el descomprimeixes (amb el win.rar) i veuràs que hi haurà un arxiu .xml o quelcom semblant.
Molt bé, ara vas al teu bloc, a l'apartat configuració. Vas a format -> "Modifica l'HTML", i allà veuràs un espai on pujar l'arxiu per carregar-lo al bloc. Has de prémer sobre "navega" (o examinar si ho tens en castellà) i allà has de seleccionar l'arxiu aquest que acabes de descomprimir. Una vegada seleccionat, pitges sobre l'opció: Carrega i llestos, ja tindràs el teu nou disseny instal·lat al bloc.

Si necessites ajuda, digues-m'ho!

PS: Correcte, el gat és la meva reencarnació! :) I, home, no cal anar ensenyat la cara a tots els blocs on vaig a parar!

Salut!

Vicenç Marquès i Sanmiquel ha dit...

David. Ho he provat però no m'he n'he sortit. Sóc bastant curtet jo en qüestions d'informàtica. Més ben dit, no hi entenc ni un borrall. Però no t'hi amoïnis que ara ja me'n vaig a dormir. Si vols deixar una nota en la qual m'hi aclareixi més, fes-ho, però no et garanteixo que ho arribi a entendre. T'haig de dir però que he aconseguit arribar a la pàgina on hi ha totes les diferents plantilles, però a partir d'allà ja m'he atabalat i no m'he n'he sortit. Noi ho sento però el meu cap no dóna per tant. Tu mateix amic, i moltes mercès per l'interès que em demostres sense conèixer-te de res. Bona nit David!

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.