VICENÇ MARQUÈS I SANMIQUEL

Bloc d'en Vicenç Marquès i Sanmiquel, per a escriure-hi quatre coses mal dites o ben dites i que poden agradar a tothom, o no.

dimarts, 2 de setembre del 2008

TRUQUINS AL 902 ... ... SI US PLAU!!

Fa molta ràbia que quan es necessita informació d'uns fets erronis que han comès altres persones vers nosaltres, institucions i companyies de servei varies, s'hagi de trucar a un telèfon de pagament 901 o 902.
A sobre que la culpa no es nostra, hem de pagar perquè ens solucionin el problema?
Hi ha per Internet una pàgina web,
(http://nomasnumeros900.com/), la qual et permet trobar el telèfon equivalent que tot 902 té. Anotes el 902 que et preocupa, i automàticament et surt el telèfon convencional, o sigui 93 .......
Vaig fer la prova amb el telèfon d'una reconeguda i coneguda emissora de ràdio catalana, la qual es passa el dia instigant-nos a que truquem al 902 ... ... Un cop obtingut el nombre convencional que comença per 93, vaig trucar-hi; em van respondre; però no em van deixar que m'expliqués per antena, dient-me que havia de trucar al 902! Per què això? Doncs simplement perquè trucant al 902 l'emissora rep una part dels beneficis que generen les trucades per a la companyia subministradora de la línia. Un robatori a telèfon armat diria jo! No en tenen prou amb els desorbitats preus que els hi cobren als anunciants? No podrien abaixa'l-s'hi el sou a les mal anomenades estrelles radiofòniques? Imaginin-se vostès el benefici que deu fer aquesta emissora que els he comentat ,al cap del dia, amb la quantitat de gent que hi truca per participar en tertúlies, concursos, xerrades...
I què me'n diuen de les companyies de serveis? Encara no obtenen prou beneficis cobrant-nos a preu d'or el que a ells potser els hi costa a preu de botiga de «tot a 100»?
I la desvergonyaria dels estaments oficials ja siguin catalans o espanyols?
S'ha arribat a un punt, que gairebé tots els telèfons d'informació ,del què sigui, funcionen amb un 901 o 902. Vol dir que ens esquilen per tots cantons! I encara podem estar contents si la resposta a la nostra trucada a un 901 o 902 és immediata! Perquè quan comencen a passar-te d'Herodes a Pilat, acabes ben crucificat i el moneder eixugat!
Fins quan a durar aquesta manera de robar-nos els pocs diners que tenim?
I no es pot reclamar al Govern, ni el català ni l'espanyol perquè, de per sí, ells també practiquen aquesta aberrant modalitat! Què punyetes els hi hem de reclamar si hi estan fen el negoci del segle?
Ens manerà algun dia un Govern del tot honest? Fa temps que ho estic posant en dubte!

2 comentaris:

Josep ha dit...

Vicenç
Una vegada llegit el teu article em pregunto... quin es el motiu de l'existència d'aquests nombres... quina necessitat de comunicació cobreixen...?
Que justifica un pagament addicional?
Salut...!!!!

Vicenç Marquès i Sanmiquel ha dit...

El meu curt sabè, no arriba tan amunt com per poder respondre a aquestes preguntes que em fas. Ho sento molt Josep, però no sé que respondre't. I segur que les teves preguntes tenen resposta.

Dades personals

La meva foto
Sóc un jubilat de 67 anys amb ganes de viure i veure coses. Sóc xerraire de mena. M'encanten tota mena de tertúlies, ja sigui a la ràdio, a la televisió o en un típic i tranquil carreró de qualsevol petit i tranquil poble.